niedziela, 18 października 2009

Tu i Teraz


Kiedy jem, nie zajmuje mnie nic poza jedzeniem. Kiedy idę, to idę, i tyle. A jeśli przyjdzie mi walczyć, jeden dzień nie będzie lepszy od drugiego, by umrzeć. Bo nie żyję ani w przeszłości, ani w przyszłości. Dla mnie istnieje tylko dzisiaj i nie obchodzi mnie nic więcej. Jeśli kiedyś uda ci się trwać w teraźniejszości, staniesz się szczęśliwym człowiekiem. Zrozumiesz, że tak jak pustynia tętni życiem, tak jak niebo jest pełne gwiazd, tak wojownicy walczą, bo jest to nieodłącznie wpisane w człowieczą dolę. I wtedy twoje życie stanie się świętem, wielkim widowiskiem, ponieważ będzie tą chwilą, którą żyjesz, żadną inną.

Alchemik, P.Coelho

1 komentarz:

  1. Kiedyś zapytałam mojego ojca, jak to robi, że tak świetnie gotuje. Odpowiedział, że staje się wtedy gotowaniem... Wiele jest opinii na temat medytacji. Dla mnie jest ona umiejętnością całkowitego poświęcenia się czynności, którą wykonuję...

    Nie jestem zawodową tancerką, ale kiedy włączam muzykę i zaczynam tańczyć, to robię to całą sobą, nie zastanawiając się nad tym, czy ktoś mnie obserwuje lub czy mam coś do zrobienia za pięć minut.

    Masz rację, trwanie w teraźniejszości uszczęśliwia. Każda chwila jest bezcenna, niepowtarzalna, każde zjawisko jednorazowe. Nic dwa razy się nie zdarza... Umiejętność łapania chwili należy do rzadkości.

    Pozdrawiam.

    K.

    OdpowiedzUsuń